Historical Studies in Education / Revue d'histoire de l'éducation
S'inscrire
Rechercher
Se connecter
Changer la langue. La langue actuellement utilisée est le:
Français (Canada)
English
Menu
Numéro courant
Archives
Annonces
À propos
À propos de cette revue
Soumissions
Comité éditorial
Collaborateurs
Déclaration de confidentialité
Contact
Rechercher
Special Issue/Édition spéciale : Spring / printemps 2018
Publiée
March 22, 2018
##issue.tableOfContents##
Front Matter
PDF (English)
Édition spéciale - Introduction
From Centennial to Sesquicentennial in Canada: Transformative Research in the History of Education
Chad Gaffield
PDF (English)
Édition spéciale - Articles
The Writing of Women into Canadian Educational History in English Canada and Francophone Quebec, 1970 to 1995
Sharon Anne Cook, Ruby Heap, Lorna McLean
PDF (English)
Back to School? Historians and the View from the Classroom
Penney Clark, Amy von Heyking
PDF (English)
Combien ou comment ? Les femmes canadiennes dans les récits scolaires et dans la mémoire collective, rétrospective des recherches depuis 1980
Marie-Hélène Brunet
PDF (English)
Women Rarely Worthy of Study: A History of Curriculum Reform in Ontario Education
R. Fine-Meyer, K. Llewellyn
PDF (English)
Off to School: Filmic False Equivalence and Indian Residential School Scholarship
Jane Griffith
PDF (English)
Articles
Swimming Against the Current of Secular Education: The Rise and Fall of Columbian Methodist College, 1892-1937
Eric Damer, Gerald Thomson
PDF (English)
Le « moment 68 » au Collège Sainte-Anne : la mentalité estudiantine au moment de la grève de 1968
Michael Poplyansky
PDF (English)
L’Éducation des filles congolaises au maquis de Mulele : Arme de libération ou force d’(auto)destruction?
Annette Lembagusala Kikumbi, Marc Depaepe
PDF (English)
Note de Recherche
La formation en techniques de laboratoire médical au Québec, 1943-1968 : Vingt-cinq ans avant le Cégep
Andrée Dufour
PDF (English)
Comptes rendus
Marc-André Éthier, Vincent Boutonnet, Stéphanie Demers et David Lefrançois, Quel sens pour l’histoire?
Laurie Pageau
PDF (English)
Jean-François Condette, dir., Les personnels d’inspection. Contrôler, évaluer, contrôler les enseignants. Retour sur une histoire France/Europe (XVIIe-XXe siècle)
Jean-Pierre Proulx
PDF (English)
Matthew Hayday, So They Want Us to Learn French: Promoting and Opposing Bilingualism in English-Speaking Canada
Jack D. Cécillon
PDF (English)
Helen May, Kristen Nawrotzki, and Larry Prochner eds., Kindergarten Narratives on Froebelian Education: Transnational Investigations
Sofia Chatzistefanidou
PDF (English)
Colleen Gray, No Ordinary School: The Study, 1915–2015
K. M. Gemmell
PDF (English)
Jon N. Hale, The Freedom Schools: Student Activists in the Mississippi Civil Rights Movement
Tracy E. K'Meyer
PDF (English)
Nancy Weiss Malkiel, “Keep the Damned Women Out”: The Struggle for Coeducation
Christine D. Myers
PDF (English)
Shelley Hasinoff and David Mandzuk, Case Studies in Educational Foundations: Canadian Perspectives
Trevor Norris
PDF (English)
David F. Labaree, A Perfect Mess: The Unlikely Ascendency of American Higher Education
Julie A. Reuben
PDF (English)
Jason Reid, Get Out of My Room! A History of Teen Bedrooms in America
Katharine Rollwagen
PDF (English)
Jonathan Zimmerman and Emily Robertson, The Case for Contention: Teaching Controversial Issues in American Schools
Peter Seixas
PDF (English)
Robert C. Vipond, Making a Global City: How One Toronto School Embraced Diversity
Myer Siemiatycki
PDF (English)
David Wright, SickKids: The History of the Hospital for Sick Children
Judith Young
PDF (English)
Contributors / Collaborateurs
PDF (English)
Guidelines for Authors / Lignes directrices pour les auteures et auteurs
PDF (English)
Voir tous les numéros