Historical Studies in Education / Revue d'histoire de l'éducation
S'inscrire
Rechercher
Se connecter
Changer la langue. La langue actuellement utilisée est le:
Français (Canada)
English
Menu
Numéro courant
Archives
Annonces
À propos
À propos de cette revue
Soumissions
Comité éditorial
Collaborateurs
Déclaration de confidentialité
Contact
Rechercher
Fall / automne 2015
Publiée
September 23, 2015
##issue.tableOfContents##
Message du rédacteur (27.2)
PDF (English)
Front matter
PDF (English)
Articles
"Open to All Classes on Terms of Perfect Equality": The Association of Mechanics’ Institutes and the Establishment of “Adult” Education in Ontario, 1868-1895
Darren Neil Ferry
PDF (English)
Section thématique I: L’éducation francophone en Ontario / Special Feature I: French-language Education in Ontario
La conscience historique de jeunes franco-ontariens d’Ottawa : histoire et sentiment d’appartenance
Stéphane Lévesque, Jean-Philippe Croteau, Raphaël Gani
PDF (English)
L’éducation en langue française en Ontario d’hier à aujourd’hui. Problématiser la notion de choix au regard de la forme scolaire
Nathalie Bélanger
PDF (English)
Special feature II: Selections from CHEA 2014 / Section thématique II : Articles émanant du congrès de l’ACHÉ 2014
Blurring the Boundaries of Policy and Legislation in the Schooling of Indigenous Children in British Columbia, 1901-1951
Helen Raptis
PDF (English)
The Emergence of Academies in the Eastern Townships of Lower Canada and the Invisibility of the Canada-U.S. Border
Anthony Di Mascio
PDF (English)
An Elusive Search for Peace: The Rise and Fall of the World Federation of Education Associations (WFEA), 1923-1941
Harry Smaller
PDF (English)
Comptes rendus
D’Arcy Jenish, Trent University: Celebrating 50 Years of Excellence
Paul Axelrod
PDF (English)
Joel Belliveau, Le « moment 68 » et la réinvention de l’Acadie
Karine Hébert
PDF (English)
Deryck M. Schreuder, ed., Universities for a New World: Making a Global Network in International Higher Education, 1913–2013
Roopa Desai Trilokekar
PDF (English)
Tanya Fitzgerald and Elizabeth M. Smyth, eds., Women Educators, Leaders and Activists: Educational Lives and Networks 1900–1960
Rebecca Priegert Coulter
PDF (English)
Carmen J. Nielson, Private Women and the Public Good: Charity and State Formation in Hamilton, Ontario, 1846–93
Patricia Kmiec
PDF (English)
Heather Lewis, New York City Public Schools from Brownsville to Bloomberg: Community Control and Its Legacy
Josh Cole
PDF (English)
Jennifer Wallner, Learning to School: Federalism and Public Schooling in Canada
Matthew Hayday
PDF (English)
End matter
Daniel G. Ross
PDF (English)
Voir tous les numéros