Historical Studies in Education / Revue d'histoire de l'éducation
S'inscrire
Rechercher
Se connecter
Changer la langue. La langue actuellement utilisée est le:
Français (Canada)
English
Menu
Numéro courant
Archives
Annonces
À propos
À propos de cette revue
Soumissions
Comité éditorial
Collaborateurs
Déclaration de confidentialité
Contact
Rechercher
Spring/printemps 2004
Publiée
May 1, 2004
##issue.tableOfContents##
Articles
La rationalisation de l’éducation physique en France, 1950-1966 : la pédagogie du « rendement et du contrôle »
Philippe Sarremejane
1-32
HTML (English)
PDF (English)
The Hand that Rocked the Cradle: A Critical Analysis of Rockefeller Philanthropic Funding, 1920-1960
Brian J. Low
33-62
HTML (English)
PDF (English)
William Arnold and Experimental Education in North India, 1855-1859: An Innovative Model of State Schooling
Tim Allender
63-83
HTML (English)
PDF (English)
Encounters with Sexuality: The Management of Inappropriate Body Behaviour in Late-Nineteenth-Century British Columbia Schools
Jean Barman
85-114
HTML (English)
PDF (English)
Teaching to the Test or Testing to Teach? Educational Assessment in British Columbia, 1872-2002
Alastair Glegg, Thomas Fleming
115-137
HTML (English)
PDF (English)
Comptes rendus
Brigitte Caulier, Nive Voisine et Raymond Brodeur, dir. De l’harmonie tranquille au pluralisme consenti. Une histoire de la Faculté de théologie et de sciences religieuses de l’Université Laval, 1852-2002. Québec: Les Presses de l’Un
Jean Roy
155-157
HTML (English)
PDF (English)
Robert Adamoski, Dorothy E. Chunn, and Robert Menzies, eds. Contesting Canadian Citizenship: Historical Readings. Peterborough, Ont.: Broadview, 2002. Pp. 429.
Dirk Hoerder
157-161
HTML (English)
PDF (English)
Gillian Weiss, ed. Trying to Get it Back: Indigenous Women, Education and Culture. Waterloo: Wilfrid Laurier University Press, 2000. Pp. 347.
Jacqueline Gresko
161-164
HTML (English)
PDF (English)
Norah L. Lewis. Freedom to Play: We Made Our Own Fun. Waterloo, Ontario: Wilfrid Laurier University Press, 2002. Pp. 224.
Brian J. Low
164-167
HTML (English)
PDF (English)
Kathryn Carter, ed. The small details of LIFE: 20 diaries by women in Canada, 1830-1996. Toronto: University of Toronto Press, 2002. Pp. 488.
Connie Brim
167-171
HTML (English)
PDF (English)
Shenwen Li. Stratégies missionnaires des jésuites français en Nouvelle-France et en Chine au XVIIe siècle. Paris et Québec: L’Harmattan et Les Presses de l’Université Laval, 2001. Coll. InterCultures, 380 p.
Gilles Routhier
171-173
HTML (English)
PDF (English)
Angela Nairne Grigor. Arthur Lismer, Visionary Art Educator. McGill-Queen’s University Press, 2002. Pp. 349.
Kit Grauer
173-175
HTML (English)
PDF (English)
Jocelyne Murray. Apprendre à lire et à compter. École et société en Mauricie 1850-1900. Sillery: Septentrion, Collection « Éducation. Cahiers des Amériques 2 », 2003, 281 p. Bibliographie, index.
Micheline Dumont
176-180
HTML (English)
PDF (English)
James T. Patterson. Brown v. Board of Education: A Civil Rights Milestone and its Troubled Legacy. Oxford University Press, 2001. Pp. 318.
Tracy J. Schuster
180-183
HTML (English)
PDF (English)
Antonia McManus. The Irish Hedge School and Its Books, 1695-1831. Dublin: Four Courts Press, 2002. Pp. 270.
Brian Titley
183-185
HTML (English)
PDF (English)
Marshall McLuhan and the Book: A Reconsideration
Wayne J. Urban
63-83
HTML (English)
PDF (English)
Voir tous les numéros