Spring / printemps 2016
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Turning the Inside Out: Presuppositions of Alberta Educational Leaders Promoting Progressive Reform, c. 1920 – 1950.

Lynn Lemisko
University of Saskatchewan
Bio
Published April 20, 2016
Keywords
  • Presuppositions,
  • progressive curriculum,
  • progressive pedagogy,
  • history of ideas,
  • educational reform,
  • R.G. Collingwood.
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How to Cite
Lemisko, Lynn. 2016. “Turning the Inside Out: Presuppositions of Alberta Educational Leaders Promoting Progressive Reform, C. 1920 – 1950.”. Historical Studies in Education / Revue d’histoire De l’éducation 28 (1). https://doi.org/10.32316/hse/rhe.v28i1.4430.

Abstract

ABSTRACT

Alberta’s educational leaders appeared to be taking united collective action in promoting progressive programs and pedagogy, c. 1920 to 1950. However, there were deep differences in their presuppositions about human nature and the relationship among human beings that shaped their ways of thinking about what students needed to know and how students learned. Utilizing a methodology advocated by R. G. Collingwood, this study reveals these differing presuppositions and argues that three predominant and conflicting ways of thinking among Alberta’s educationists—that is, conservative, liberal, and collectivist—had an invisible but significant impact on their educational reform efforts.

RÉSUMÉ

Entre 1920 et 1950, des spécialistes en éducation albertains ont semblé prendre une action collective en faveur de programmes et d’une pédagogie progressistes. Cependant, de profondes différences dans leurs présuppositions sur la nature humaine et sur les relations entre les individus ont façonné leur conception quant aux connaissances à acquérir et sur la manière dont les élèves apprennent. Cette étude qui s’appuie sur la méthodologie préconisée par de R. G. Collingwood expose ces différentes présuppositions et met en évidence, parmi les spécialistes en éducation, l’existence de trois systèmes d’idées prédominants et conflictuels. Sans être apparentes, les idéologies conservatrice, libérale ou collectiviste ont eu malgré tout un impact sur les réformes envisagées.