- Education Policy,
- Education Contexts,
- military education,
- Royal Military College
Abstract
Abstract:
This article describes how between 1955 and 2000 the Royal Military College developed and operated a range of undergraduate and graduate degree programmes which satisfied the learning needs of the Canadian Forces. In so doing the College, actually a degree granting university with a charter from the province of Ontario, was able to meet the educational vision laid down in 1969 shortly after the three military services had been unified. More fundamentally, it shows how senior military leaders and the faculty of RMC were able to work together to provide the military profession with the intellectual skills and professional knowledge to deal with complex and often ambiguous security and defence challenges.
Résumé:
Cet article décrit comment, entre 1955 et 2000, le Collège militaire royal (CMR) a développé et mis en œuvre plusieurs programmes de premier cycle et d’études supérieures pour satisfaire aux besoins de formation des Forces armées canadiennes. En vertu d’une charte de la province de l’Ontario, ce collège fut autorisé à offrir des grades universitaires et put ainsi réaliser les objectifs en éducation formulés en 1969, peu de temps après l’unification des trois corps d’armée. Plus fondamentalement, ce texte montre comment les leaders militaires et les professeurs du CMR ont travaillé ensemble pour doter la profession militaire de compétences intellectuelles et de savoirs professionnels afin d’affronter les défis complexes et souvent ambigus de la sécurité et de la défense.