Historical Studies in Education / Revue d'histoire de l'éducation
S'inscrire
Rechercher
Se connecter
Changer la langue. La langue actuellement utilisée est le:
Français (Canada)
English
Menu
Numéro courant
Archives
Annonces
À propos
À propos de cette revue
Soumissions
Comité éditorial
Collaborateurs
Déclaration de confidentialité
Contact
Rechercher
Spring / printemps 2019
Publiée
May 6, 2019
##issue.tableOfContents##
Front Matter
PDF (English)
Articles
A Middle-class Farming Family Negotiates “the Rural School Problem” in Interwar Australia
Kay Whitehead
PDF (English)
Bringing Education to the Wilderness: Teachers and Schools in the Rural Communities of British Columbia, 1936–1945
Helen Raptis
PDF (English)
An Insurrection of Women: Deans of Women and Student Government after the Great War
Sara Z. MacDonald
PDF (English)
Bonds of Empire: The Formation of the National Federation of Canadian University Students, 1922–1929
Nigel Roy Moses
PDF (English)
La langue française chez les Sépharades du Québec : une stratégie de préservation culturelle et d’intégration sociale (1960–1980)
Christine Chevalier-Caron, Yolande Cohen
PDF (English)
Comptes rendus
Damien-Claude Bélanger, Thomas Chapais, historien
Félix Bouvier
113-15
PDF (English)
Julien Prud’homme, Instruire, corriger, guérir? : Les orthopédagogues, l’adaptation scolaire et les difficultés d’apprentissage au Québec, 1950–2017
Jason Ellis
116-17
PDF (English)
Marie-Claude Larouche, Joanne Burgess et Nicolas Beaudry, dirs., Éveil et enracinement : Approches pédagogiques innovantes du patrimoine culturel Québ
Sabrina Moisan
118-19
PDF (English)
Arnaud Theurillat-Cloutier, Printemps de force: Une histoire engagée du mouvement étudiant au Québec (1958–2013)
Nadia Hausfather
120-22
PDF (English)
Kristina R. Llewellyn and Nicholas Ng-A-Fook, eds., Oral History and Education: Theories, Dilemmas, and Practices
Funké Aladejebi
122-24
PDF (English)
Kristine Alexander, Guiding Modern Girls: Girlhood, Empire and Internationalism in the 1920s and 1930s
Sian Edwards
125-27
PDF (English)
Derrick Darby and John L. Rury, The Color of Mind: Why the Origins of the Achievement Gap Matter for Justice
Thomas Fallace
127-29
PDF (English)
Cecilia Morgan, Travellers through Empire: Indigenous Voyages from Early Canada
Nathaniel Holly
129-31
PDF (English)
J. R. Miller, Residential Schools and Reconciliation: Canada Confronts Its History and John S. Milloy, A National Crime: The Canadian Government and the Residential School System, 1879 to 1986
Brittany Luby
132-35
PDF (English)
Lynne Taylor, In the Children’s Best Interests: Unaccompanied Children in American-Occupied Germany, 1945–1952
Michelle Mouton
135-36
PDF (English)
John Willinsky, The Intellectual Properties of Learning: A Prehistory from Saint Jerome to John Locke
T. Philip Nichols
137-39
PDF (English)
Benjamin Bryce, To Belong in Buenos Aires: Germans, Argentines, and the Rise of a Pluralist Society
Mollie Lewis Nouwen
139-41
PDF (English)
Rosa Bruno-Jofré, Heidi MacDonald and Elizabeth M. Smyth, Vatican II and Beyond: The Changing Mission and Identity of Canadian Women Religious
Tom O'Donoghue
141-43
PDF (English)
Maren Elfert, UNESCO’s Utopia of Lifelong Learning : An Intellectual History
Johannes Westberg
143-45
PDF (English)
2018 Canadian History of Education Association / L'Association canadienne d'histoire de l'éducation (ACHÉ / CHEA) Award Recipients
PDF (English)
Contributors / Collaborateurs
PDF (English)
Guidelines for Authors / Lignes directrices pour les auteures et auteurs
PDF (English)
Voir tous les numéros