Blurring the Boundaries of Policy and Legislation in the Schooling of Indigenous Children in British Columbia, 1901-1951
- Education Policy,
- Legislation,
- integration,
- segregation
Abstract
Abstract
Historical accounts of Indigenous education maintain that until the early 1950s settler and Indigenous children were educated in separate facilities regulated under separate legislation and overseen by separate authorities. This study illustrates that in British Columbia between 1901 and 1951, the dual system of schooling seemingly embodied in government policy was not implemented by federal or provincial authorities as strictly as historians have assumed. This article illuminates the ways that officials from both systems sometimes blurred the boundaries of policies and legislation that officially circumscribed students’ lives in order to enhance youngsters’ access to education.
Résumé
Des récits de l’histoire de l’éducation autochtone soutiennent que jusqu’au début des années 1950, les enfants des colons et ceux des autochtones ont été instruits dans des institutions séparées, sous des règlements et des autorités différentes. Cette étude démontre qu’entre 1901 et 1951, en Colombie-Britannique, cette dualité du système d’éducation prônée par la législation n’a pas été appliquée aussi strictement par les autorités fédérales ou provinciales que les historiens le laissent entendre. Notre étude met en lumière les façons dont certains officiels dans les deux systèmes faisaient fi des politiques et des lois encadrant officiellement la vie des élèves afin de favoriser leur accès à l’éducation.