Spring / printemps 2012
Special Issue - Articles
Published
April 11, 2012
How to Cite
Milewski, Patrice. 2012. “‘I Paid No Attention To It’: An Oral History of Curricular Change in the 1930s”. Historical Studies in Education / Revue d’histoire De l’éducation 24 (1). https://doi.org/10.32316/hse/rhe.v24i1.3203.
Abstract
AbstractIn 1937 the Ontario Department of Education introduced unprecedented changes to the curriculum
and pedagogy of the elementary schools of the province through the publication and
distribution of the document Programme of Studies for Grades 1 to VI of the Public and
Separate Schools. By exploring the oral history of twenty-one teachers who taught in the elementary
schools of Ontario during the 1930s, this article will explain how teachers understood
and experienced the pedagogical and curricular changes introduced in 1937. Juxtaposing
the oral history of teachers with the evidence of documentary sources will provide a means of
creating a more nuanced account of the unprecedented reforms that were attempted in 1930s
Ontario.
Résumé
En 1937, avec la parution du Programme d’études pour les écoles publiques et séparées de l’Ontario,
le Département de l’éducation apporta des changements sans précédent au programme
d’études de la 1ère à la 6e année et à la pédagogie en vigueur dans les écoles élémentaires de la
province. C’est à partir de témoignages recueillis auprès de 21 personnes ayant enseigné à ce
niveau durant les années 1930 que nous analysons la réaction des enseignants face à ces changements
introduits cette année-là. La comparaison de ces entretiens avec les sources documentaires
permettra de nuancer davantage les résultats de ces réformes sans précédent entreprises
en Ontario à cette époque.