Editorial Policies

Focus and Scope

Historical Studies in Education / Revue d’histoire de l’éducation, published by the Canadian History of Education Association / l'Association canadienne d’histoire de l’éducation (http://www.ache-chea.ca/eng/), publishes work in the history of education and educational policy-making, in Canada and elsewhere. In addition to scholarly articles, the journal publishes research notes, book reviews and review essays, and a bibliography.

Sous l’égide de la Canadian History of Education Association / l’Association canadienne d’histoire de l’éducation (http://www.ache-chea.ca/fra/index.php), Historical Studies in Education / Revue d’histoire de l’éducation publie des travaux traitant de l'histoire de l'éducation et des politiques éducatives au Canada et à l’étranger. En plus d’articles scientifiques, la revue inclut également des notes de recherches, des comptes rendus, des essais critiques et une bibliographie.

 

Section Policies

Articles

Editors
  • Penney Clark
  • Jason Ellis
  • Katie Gemmell
  • Mona Gleason
Checked Open Submissions Checked Indexed Checked Peer Reviewed

History of Education in the Classroom / L'enseignement de l'histoire à l'école

Editors
  • Penney Clark
  • Katie Gemmell
  • Mona Gleason
Unchecked Open Submissions Checked Indexed Checked Peer Reviewed
 

Peer Review Process

Number of reviewers typically used in reviewing submission: 2. Criteria by which reviewers are asked to judge submission: originality; soundness of argument; interpretation of results; quality of presentation; subject relevance for HSE focus; contribution(s) to the field. Amount of time normally taken to conduct review: 4 weeks. Reviewers are given a date by which their review should be returned to the journal. Principles for recruiting reviewers: reviewers have extensive expertise and familiarity in the subject area and research focus of submission to be reviewed; reviewers are expected to exercise impartiality, i.e., do not have a conflict of interest.

Le nombre de lecteurs généralement requis pour l’évaluation des textes soumis pour publication est de deux. Ces lecteurs doivent être familiers avec le sujet traité et être des experts reconnus en la matière. Ils doivent être impartiaux, ne pas être en conflit d’intérêt. Les critères sur lesquels s’appuient les lecteurs pour évaluer les manuscrits sont l’originalité, la rigueur de l’argumentation, la pertinence des conclusions, la qualité des références bibliographiques et de la langue ainsi que la pertinence du sujet dans le domaine de l’éducation au Canada et à l’étranger et la contribution du texte à l’avancement des connaissances. Leur appréciation doit normalement parvenir à la Revue dans un délai de quatre à huit semaines.

 

Publication Frequency

Published twice yearly (Spring and Fall) / Publiée deux fois l’an (au printemps et à l’automne)

 

Open Access Policy

Historical Studies in Education/Revue d’histoire de l’éducation (HSE/RHÉ) provides immediate open access to its content according to the Budapest Open Access Initiative. Users are allowed to read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of our articles. All journal content is freely available without charge to the user or his/her institution. Authors are not charged article-processing fees for publication. Immediate open access to content is provided on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. Users may not modify HSE-RHÉ publications, nor use them for commercial purposes without asking prior permission from the publisher and the author.

Historical Studies in Education/Revue d’histoire de l’éducation (HSE/RHÉ) offre un accès libre et immédiat à son contenu conformément au Budapest Open Access Initiative. Les utilisateurs sont autorisés à lire, télécharger, copier, distribuer, imprimer, faire une recherche ou établir un lien vers le texte intégral de nos articles. Tout le contenu de la revue est en accès libre et sans frais pour l’utilisateur ou son institution. Il n’y a pas de frais de traitement facturé aux auteurs pour la publication de leur article. L’accès immédiat et libre au contenu repose sur le principe que la recherche librement accessible au public favorise un plus grand échange des connaissances au niveau mondial. Les utilisateurs ne peuvent pas modifier les publications du HSE/RHÉ ni les utiliser à des fins commerciales sans avoir demandé l’autorisation préalable de l’éditeur et de l’auteur.

 

HSE Journal History / Histoire de la RHÉ

Historical Studies in Education commenced in 1988 and is published twice annually by the Canadian History of Education Association. Publiée depuis 1988, la Revue d’histoire de l’éducation paraît deux fois l’an sous l’égide de L’Association canadienne d’histoire de l’éducation.

Historical Studies in Education/Revue d’histoire de l’éducation is indexed in/est indexée dans America: History and Life; Canadian, American and International Open Access (OA) list- serves; Canadian Historical Review; CBCA Complete; CBCA Education; Contents Pages in Education; Current Abstracts; Education Research Abstracts (ERA); Genamics Journal Seek; Google and Google Scholar; Historical Abstracts; Professional Proquest Central; ProQuest Central; TOC Premier; Scholars Portal; Sociology of Education Abstracts; and Clarivate Analytics Web of Science (formerly Thomson Reuters) Emerging Sources Citation Index.

 

Purchase a paper copy of the Journal / Achetez un exemplaire papier de la Revue

Readers (individuals and institutions) located outside Canada, can purchase a printed copy of the journal for $25.00 (U.S.), or $50.00 (U.S.) per year for two issues. The cost for those located in Canada is $20.00 per issue or $40.00 annually. Direct all correspondence to Penney Clark, Co-editor, Historical Studies in Education, Faculty of Education, University of British Columbia, 2125 Main Mall, Vancouver, BC, Canada V6T 1Z4. Email: penney.clark@ubc.ca. Les lecteurs (individus et institutions) en dehors du Canada peuvent acheter un exemplaire papier de la Revue pour 25,00 $ (U.S.), ou 50,00 $ (U.S.) pour les deux numéros annuels. Au Canada, le prix sera 20,00 $ par numéro ou 40,00 $ par année. Toute correspondance concernant la Revue doit être adressée à Penney Clark, corédacteur, la Revue d’histoire de l’éducation, Faculty of Education, University of British Columbia, 2125 Main Mall, Vancouver, BC, Canada V6T 1Z4. Adresse électronique: penney.clark@ubc.ca